21 juni 2018
Who was Heracles?
According to Plato, Atlantis was situated outside the Pillars of Hercules. This Hercules was the Roman alter ego of the Greek god Heracles. These Pillars of Hercules fit within the frame of Tzaphon and were the western dimension that was marked by Gibraltar and the Monte Hecho. In Babylon it was the Ishtar Gate that was the blueprint for the Pillars of Hercules. These Pillars of Hercules expressed the mirroring principle of Atlantis that had five mirrored twin kings. But who was Heracles?
The name Heracles was derived from ‘Haro-kel’ which means ‘merchant’ (Le Clerc in Van Hemert & Daalberg, 1806, p. 127). This mister Le Clerc was probably Martin Davidson Le Clerc, but I am not sure. Isaiah 23:11 teaches us that Canaan (Phoenicia) was a merchants country. Especially Tyrus was a corrupted merchants city that was poisoned with the same corrupt spirit as Babylon. In Tyrus it was Heracles alter ego god Melqart that was worshipped.
The name Syria was probably derived from Tyrus. ‘Shur’ means ‘obstacle’ (Fatuhi, 2012, p. 208). This was precisely the case with the Strait of Gibraltar that was blocked by mud due to the downfall of Atlantis (Timaeus 25). It was Alexander the Great who wanted to bring an offer to Melqart. When the inhabitants of Tyrus resisted him, Alexander destroyed the complete city, including the rock city that was situated in the sea. Tyrus existed of two parts: a harbour and a rock city. The mysterious interference with Babylon started when Nebuchanedzar of Babylon tried to destroy Tyrus. He destroyed only the harbour. Alexander who came after him destroyed also the rock city in the sea. Afterwards he made his headquarters in Babylon. This destruction of Tyrus was prophecied in Ezekiel 26-28 and was identically to the downfall of Atlantis. This destruction of Tyrus was a shadow of the coming donfall of EndTimes Babylon.
A word that resonates with Haro-kel is Oracle. In Isaiah 14:28 Oracle means “mass” (Strong’s #4853). While in Ezekiel 24:25 mass means “to lift up” Strong’s #4853). This is exactly what Atlas of Atlantis did. He lifted up the burdon on his shoulders of which I believe was religion. There is also a relief in Chitzen Itza on which the Aztec god Quetzalcoatl lifts up a vault (Spence, 2002, p. 60, image, p. 83). Quetzalcoatl was the Aztec alter ego of Atlas of Atlantis.
In Mark 7:26 it was no one else than Jesus who stayed in Tyrus where he healed a demonic possessed girl. This corrupted capitalism of Tyrus was demonic in nature. In Revelation 18:12 we see the same thing happen regarding to End Times Babylon. The ships of all the nations and especially the ships of Tarshish-England trade nothing else than slaves to Babylon. In the End Times the slavery ships are back. We read also about ivory. This was the blueprint for Plato’s elephants on Atlantis (Critias 114/115). As there was ivory in the temple of Poseidon (Critias 116).
Literature
Fatuhi, A. H. (2012). The Untold Story of Native Iraqis: Chaldean Mesopotamians 5300BC-Present. New York, USA: Xlibris.
Hemert, P. van, & Daalberg, B. (1806). Nog wat lectuur op het ontbijt en de theetafel (Volume 1). Den Haag, Nederland: Koninklijke Bibliotheek Den Haag. Geraadpleegd van https://books.google.nl/ (tags: Van Hemert, Daalberg, Haro-kel, Le Clerc).
Spence, L. (2002). Atlantis in America. San Diego CA., USA: The Book Tree.
———————————————————————————————————————————————————————-
De Zuilen van Hercules
Volgens Plato lag Atlantis buiten de Zuilen van Hercules. In de westelijke dimensie van Tzafon waren deze zuilen Gibraltar en de Monte Hecho die als spiegels tegenover elkaar stonden. In Babylon waren deze Zuilen de Isjtar Poort.
De naam Heracles was afkomstig van de Fenicische naam Haro-kel dat koopman betekende (Le Clerc in Van Hemert & Daalberg, 1806, p. 127). Waarschijnlijk werd hier Martin Davidson Le Clerc bedoeld. Inderdaad leert Jesaja 23:11 ons dat Fenicië – Kanaän – een land van kooplieden en handelaren was. In het bijzonder was de stad Tyrus een corrupte handelsstad waar de alter ego van Heracles – de afgod Melqart – werd vereerd. De naam van Syrië was mogelijk afkomstig van het woord “Shur” dat obstakel betekent. Dit was precies wat er volgens met de Straat van Gibraltar was gebeurd: deze was onbevaarbaar geworden door de vele modder (Timaios 25).
Alexander de Grote wilde een offer aan Melqart brengen. Maar de inwoners van de stad waren hierop tegen. En dus maakte Alexander de stad met de grond gelijk. Tyrus bestond uit twee delen: de havenstad en de rotsstad die in zee lag. De afstand tussen beide was ongeveer een kilometer, precies de afstand tussen de Tempel van Herodes en Golgotha. De verwoesting van Tyrus door Alexander staat beschreven in Ezechiël 26-28 en is identiek aan de ondergang van Atlantis. Tyrus werd hier ook met Eden vergeleken. In een later stadium maakte Alexander van Babylon zijn hoofdkwartier daar waar Nebuchanedzar van Babylon eeuwen eerder geprobeerd had om Tyrus volledig te verwoesten. Hij verwoestte alleen de haven van Tyrus maar kon de rotsstad niet bereiken.
Een woord dat resoneert met Haro-kel is Orakel. In Jesaja 14:28 betekent het “massa” (Strong’s #4853). In Ezechiël 24:25 betekent massa zoiets als optillen Strong’s #4853. Dit is precies wat Atlas van Atlantis deed: hij tilde de last op zijn schouders. Ik denk dat deze last religie voorstelde. In Chitzen Itza is een reliëf te zien van Quetzalcoatl die een gewelf op zijn schouders tilt (Spence, 2002, p. 60, image, p. 83). Quetzalcoatl was de Azteekse variant van Atlas.
In Marcus 7:26 was het niemand minder dan Jezus die in Tyrus verbleef en er een demonisch bezeten meisje genas. Het kapitalisme van Tyrus was demonisch van aard. In Openbaring 18:12 lezen we hetzelfde over Eindtijd Babylon: het is een corrupt roversnest dat met alle volken op aarde zaken doet. Er worden zelfs weer slaven vervoerd. In dezelfde vers lezen we ook over ivoor. Deze corrupte ivoorhandel heeft vast en zeker met de olifanten op Atlantis te maken (Kritias 114/115). Zoals er ivoor in de tempel van Poseidon was (Kritias 116). En het jaar van de olifant was het geboortejaar van Mohammed. De islam heeft ook nog een vinger in de pap in Eindtijd Babylon.
Literatuur
Fatuhi, A. H. (2012). The Untold Story of Native Iraqis: Chaldean Mesopotamians 5300BC-Present. New York, USA: Xlibris.
Hemert, P. van, & Daalberg, B. (1806). Nog wat lectuur op het ontbijt en de theetafel (Volume 1). Den Haag, Nederland: Koninklijke Bibliotheek Den Haag. Geraadpleegd van books.google.nl/ (tags: Van Hemert, Daalberg, Haro-kel, Le Clerc).
Spence, L. (2002). Atlantis in America. San Diego CA., USA: The Book Tree.